Prowadzenie
trudnych rozmów
z pracownikami

Poprawisz umiejętności komunikacyjne.

Wzmocnisz swoją inteligencję emocjonalną.

Uzyskasz jasność i więcej spokoju dla siebie.

Zwiększysz pewność siebie.

PROSZĘ O OFERTĘ

Zwiększysz swoją efektywność.

Zwiększysz szansę na swój awans zawodowy.

ImageImage Image Image Image Image Image

Opis szkolenia i cel?

Trudność rozmów wynika nie z trudnych tematów, ale z tego jak się komunikujemy na co dzień.

To nie kwestia tematów jak zwolnienia z pracy, szukania oszczędności czy podwyższenia efektywności pracy, a umiejętność lub brak umiejętności komunikacji powoduje, że rozmowa jest trudna.

Aby przeprowadzać trudne rozmowy w sposób skuteczny w atmosferze szacunku nie wystarczy tylko wiedza teoretyczna czy codzienne powtarzanie tego czego nauczyliśmy się w przeszłości, ale sprawne korzystanie z najnowszych, efektywnych i sprawdzonych metod.

Sprawdzone metody to nie droga na skróty, sztuczki czy ukryte formy nacisku, ale zrozumienie siebie, swoich emocji i przyczyn dlaczego dla nas samych taka rozmowa jest trudna.

To pozwoli nam poznać nasze prawdziwe motywacje, zrozumieć przyczyny własnych reakcji, poznać nasze silne strony i metody na przezwyciężenie własnych ograniczeń.

Choć trudne rozmowy są częścią życia każdego z nas, to jednak najczęściej menedżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba jasno przedstawić sytuację i oczekiwania, punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać niepopularną decyzję, egzekwować wyniki pracy, jednocześnie dbając o dobre relacje z pracownikami.

Prowadzenie rozmów z pracownikami, w tym również tych trudnych, to obowiązek każdego przełożonego niezależnie od tego na jakim stanowisku pracuje: kierownika, lidera, brygadzisty czy dyrektora.

To obowiązek, który realizowany z odpowiednimi umiejętnościami buduje pozycję i autorytet przełożonego, ale przede wszystkim buduje współpracę i efektywny zespół.

Celem szkolenia jest nabywanie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy.

Będziemy praktykować postawy liderskie, które wspierają budowanie atmosfery zrozumienia i szacunku oraz przekonań o tym, że nawet trudne tematy czy sytuacje mogą być omawiane w sposób, budujący współpracę i dobre relacje między stronami uczestniczącymi w rozmowie.

Nadrzędnym celem jest zadbanie o zaangażowanie menedżera/ki oraz praca nad jego/jej wiarą w siebie w trakcie każdej sytuacji w codziennym zarządzaniu.

Korzyści dla uczestników

Poprawisz umiejętności komunikacyjne: Nauczysz się skutecznej komunikacji, nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Pomoże Ci to jasno przedstawić swoje zdanie, jednocześnie zauważając perspektywę drugiej osoby.

Wzmocnisz swoją inteligencję emocjonalną:
Nauka podejścia do trudnych rozmów to także rozwój inteligencji emocjonalnej, ponieważ pracujemy z rozpoznawaniem i regulacją emocji oraz z empatią; szczególnie z obwodem paniki i żalu.

Uzyskasz jasność i więcej spokoju dla siebie: dowiesz się skąd biorą się Twoje wyzwania w prowadzeniu trudnych rozmów i jednocześnie dlaczego warto zadbać o trudne tematy.

Zwiększysz pewność siebie: Ucząc się jak przeprowadzać trudne rozmowy z pewnością siebie, będziesz lepiej przygotowany/a do radzenia sobie w trudnych sytuacjach i szybszego osiągania zaplanowanych rezultatów.

Zwiększysz swoją efektywność: Kiedy potrafisz nazwać i wyrażać swoje potrzeby, równocześnie słyszeć i reagować na potrzeby drugiej osoby, skracasz czas rozmowy. Komunikację w stresie, chaosie i pośpiechu zastąpisz klarownymi komunikatami i osiąganiem celów.

Poprawisz relacje: Trudne rozmowy często powodują napięcie i stres, ale dzięki odpowiednim umiejętnościom i zrozumieniu mechanizmów układu nerwowego będziesz w stanie zbudować silniejsze, bardziej pozytywne relacje.

Zwiększysz szansę na swój awans zawodowy: Rozwinięte umiejętności komunikacyjne są bardzo cenione w miejscu pracy, a zdolność do radzenia sobie z trudnymi rozmowami z łatwością jest cennym atutem w niepewnych czasach.

Program szkolenia

  1. Co sprawia, że rozmowy są trudne?
    Rola układu nerwowego i emocji.Mechanizmy układu nerwowego i ich wpływ na naszą rzeczywistość. Obwody emocji. Szczególne znaczenie obwodów: paniki i żalu oraz troski. Wewnętrzne kontrakty i przekonania ich rola całym procesie przeprowadzania trudnych rozmów.

  2. Komunikacji w trakcie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami.
    Neurobiologia rozmów i relacji. 4 poziomy słuchania. Znaczenie faktów i empatii w rozmowie. Słuchanie i wyrażanie “nie”. Wyrażanie żalu.

  3. Model komunikacji.
    4 kroki komunikacji. Obszary komunikacji nastawione na współpracę i efektywność vs niszczące współpracę i wydajność. Słuchanie “nie”. Wyrażanie “nie” w dbałości o swoje granice i relacje.

  4. Przygotowanie do rozmowy.
    Jasność dla siebie, efektywność i dbałość o potrzeby obu stron. Cel przeprowadzanej rozmowy. Kultura prowadzenia rozmów w organizacji. Empatia dla siebie lub koregulacja.

  5. Trudne rozmowy - demo i praktyka na własnych case study.
    Przekazywanie niecodziennych poleceń. Wyrażanie krytyki w rozmowie. Pilnowanie granic - podejmowanie drażliwych tematów. Konstruktywne radzenie sobie z plotkami. Rozmowa w razie spadku wyników. Przekazywanie złych wiadomości ( zmiany personalne, upomnienia, zwolnienia)

Metody szkolenia

1

2

3

Wyposażamy menedżera w konkretne, gotowe rozwiązania, skuteczne w czasie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami.

Pracujemy warsztatowo, symulując najtrudniejsze tematy rozmów jak zmiana warunków pracy czy rozwiązanie umowy.

Pracujemy na studiach przypadków uczestników szkolenia.
Opieramy się na dowodach naukowych i własnym, ponad 20-letnim doświadczeniu zawodowym.

Image

Kto prowadzi warsztaty?

Anna Schulz

Jestem trenerką biznesu i pasjonatką świadomego przywództwa, dyplomowanym coachem i certyfikowaną mediatorką Nonviolent Communication.


Mam blisko 20-letnie doświadczenie w roli liderki kierującej działaniami i projektami HR, o zasięgu krajowym i globalnym.
Kierowałam międzynarodowymi zespołami oraz projektami HR, których celem było stworzenie i utrzymanie kilku tysięcy miejsc pracy oraz kreowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań dla biznesu. Szkolę z przywództwa, wspieram w podnoszeniu zaangażowania i wydajności pracowników i zespołów,, aby zwiększyć poziom zadowolenia klientów i rozwój firm. Lubię dzielić się wiedzą i cieszę się, że niedługo podzielę się z Tobą!

Image

Hanna Kozłowska

Jestem ekspertką transformacji, doradczynią liderek i liderów, coachem (akredytacja EMCC) kadry menedżerskiej i zespołów, trenerką i mediatorką w oparciu o metodę Nonviolent Communication, pasjonatką neuronauki. Posiadam wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami i zespołami. Pracowałam w międzynarodowych korporacjach z sektora ICT, takich jak: IBM, Hewlett Packard, Siemens, Nokia Siemens Networks gdzie zdobyłam doświadczenie dotyczące obsługi klienta, marketingu, zarządzania strategicznymi projektami. Jako niezależna konsultantka i trenerka prowadziłam projekty mające na celu usprawnienie organizacji, budowanie nowych podmiotów, wsparcie liderów w procesach transformacyjnych, wspieranie efektywności poprzez lepszą współpracę i komunikację.

Czas trwania szkolenia

12 godzin dydaktycznych - 2 dni po 6 godzin z przerwami.

Dodatkowa godzina zegarowa dla każdego uczestnika,
na omówienia jego trudnego tematu
realizowane jest do 3 dni po warsztacie.

Dla kogo są te warsztaty?

Warsztaty są dla Ciebie
i dla Twojego zespołu, jeśli:

Warszaty nie są dla Ciebie
i dla Twojego zespołu, jeśli:

  1. Planujesz przeprowadzenie znaczących zmian strukturalnych, organizacyjnych lub personalnych.
  2. W Waszym zespole narastają napięcia, które osłabiają Waszą efektywność.
  3. Więcej czasu zajmuje Ci rozwiązanie sporów, konfliktów, niesnasek pomiędzy członkami Twojego zespołu niż niż praca nad realizacją celów firmy.
  4. Zależy Ci na rozwoju osobistym i zawodowym członków Wasze zespołu i Twoim własnym.
  5. Części osób w Waszym zespole łatwo jest odmawiać i dbać o swoje granice, a inni biorą na siebie za dużo i są przeciążeni.
  6. Chcesz nauczyć się reagować w sytuacjach, gdy nie wiesz co robić i odbiera Ci głos.
  7. Gdy przed Tobą rozwiązanie sytuacji, która jest dla Ciebie nieprzewidywalna i wzbudza stres.
  1. Przekazywanie trudnych decyzji, informacji przychodzi Tobie z łatwością.
  2. Wiesz, co i jak powiedzieć, żeby pracownik Cię zrozumiał, a jednocześnie sam/sama czujesz się przy tym komfortowo.
  3. Wasz zespół wypracował już efektywne metody komunikowania się podczas trudnych sytuacji.
  4. Pracujecie w spokojnych i przewidywalnych warunkach, w których trudne sytuacje, nienazwane i nierozwiązane problemy nie są przeszkodą do prowadzenia biznesu.

Ania i Hania w angażujący i empatyczny sposób pokazują jakie znaczenie ma budowa psychologicznie bezpiecznych relacji
z współpracownikami, i to w jaki sposób przekładają się one na efektywność zespołu.

Agata Śmieja, Fundacja Czyste Powietrze

Dla kogo są te warsztaty?

Opinie o tych warsztatach

Wspólnie udało nam się wypracować takie rozwiązania, które dbają o potrzeby realizowane przez zespół HR i wyzwania organizacji. Polecam współpracę.

Dobrochna Dagil, Allegro

Warsztat prowadzony przez. Annę Schulz i Hannę Kozłowską z Brainpathy, wzruszył, zaciekawił, zaskoczył.

Katarzyna Rutkowska, CPE Dobra Edukacja

Pracujemy i wyceniamy pracę indywidualnie

Wycena wartsztów zależy od dużej ilości czynników jak ilość osób na szkoleniu, koszt wynajmu sali, obiad, przerwy kawowe, ewentualny koszt dojazdu i noclegu trenerki/trenerek dlatego napisz do nas a przygotujemy indywidualną wycenę.

Administratorem Pani /Pana danych osobowych jest Anna Schulz Leadership & Hr Consulting, Coaching NIP: 8862506457. Dane będą przetwarzane zgodnie z informacjami wskazanymi w Polityce prywatności.